Beredskab på By- og Landskabsforvaltningens kerneydelser
By- og Landskabsforvaltningen i Aalborg Kommune har oprettet et beredskab på forvaltningens kritiske indsatser, der sikrer, at væsentlige samfundsfunktioner fortsat kan opretholdes.
Direktør Anders Fokdal forklarer:
– “Alle ansatte, der kan arbejde hjemme og ikke varetager kritiske funktioner, gør det fra i dag mandag efter aftale med deres leder. Hen over weekenden har vores IT-folk arbejdet på højtryk for at sikre vores IT-infrastruktur, så rigtig mange af forvaltningens medarbejdere nu har muligheden for at kunne arbejde hjemmefra”.
Og Anders Fokdal suppleres af rådmand i By- og Landskabsforvaltningen Hans Henrik Henriksen, der udtaler:
– “Jeg er især glad for, at vores sagsbehandling i forhold til byggesager og gravetilladelser, der er særligt vigtigt for erhvervslivet, kan fortsættes. Forvaltningen er tilgængelig på alle vores digitale kanaler, så erhvervsliv og borgere kan kontakte os. På aalborg.dk/kontakt er der links til forvaltningens mailpostkasser. Og alle henvendelser, som vi modtager her, besvares hurtigst muligt. Jeg er meget glad for den hurtige omstilling, som medarbejderne har udvist i denne helt ekstraordinære situation”, siger rådmanden.
Udover sagsbehandlingen med byggesager og gravetilladelser, har By- og Landskabsforvaltningen fokus på at sikre kommunens fortsatte infrastruktur og drift.
Status ses nedenfor:
- Limfjordsbroen; Limfjordsbroen er i normal drift.
- Færger; Egholmfærgen og Hals-Egensefærgen sejler i henhold til fartplanen, og er i normal drift. Alle passagerer opfordres på det kraftigste til at blive i køretøjerne under overfarten for at forebygge spredning af Coronavirus.
- AK-Belysning; Varetager akutte driftsforstyrrelse af overordnet karakter.
- Center for parkering, vagt og service; Vægtertjenesten er opretholdt.
- Renhold af Aalborg Midtby er fastholdt, men i reduceret form, tømning af affald pågår, men indsatsen tilpasses behovet.
- Vintertjenesten; Normal drift.
- Kirkegårdskontoret; Kontaktes som normalt.
- TIP Kommunen; ‘Tip Kommunen’, hvor borgerne kan give os et praj om fejl og mangler på veje, stier, fortove, parker og grønne områder, kører som normalt – der må dog forventes længere svartider.
- Driftsvagten på trafik- og vejområdet (driftsforstyrrelser på veje, fortove, stier, broer, tunneller, vejudstyr, signalregulering og gadebelysning) træffes indenfor normal arbejdstid på tlf. 9931 2398 / udenfor normal arbejdstid ved akutte henvendelser på tlf. 2091 7273.
- Tilladelse til Råden over offentligt vejareal; Sagsbehandlingen fortsætter på normalt niveau.
- Gravetilladelse; Sagsbehandlingen fortsætter på normalt niveau.
- Byggesagsbehandling; Sagsbehandlingen fortsætter på næsten normalt niveau, særligt for de ukomplicerede sager, der ikke kræver dispensationer eller tilladelser fra andre myndigheder. Øvrige sager kan blive påvirket af nedlukningen.
- BBR, Adresser, Ejendomsskat; Sagsbehandlingen fortsætter på normalt niveau. Der er ikke åbent for telefoniske henvendelser. I stedet henviser vi til vores digitale selvbetjeningsløsninger på www.aalborg.dk (søg på “Ændringer i BBR” eller “Ejendomsskat”)
Kontaktoplysninger til By- og Landskabsforvaltningen findes på www.aalborg.dk/kontakt
Kilde: Aalborg Kommune