Mange indehavere af Sonos produkter har i de seneste dage været frustrerede og uforstående overfor meldingen om af der ikke længere vil komme opdateringer på visse Sonos højttalere.
Nu har Sonos lyttet til deres mange kunder og udsender et brev for at berolige alle deres kunder.
Vi har lyttet til jer. Vi gik galt i byen helt fra starten af. Jeg vil gerne undskylde for den fejltagelse, og vil personligt forsikre jer om vejen fremad:
For det første, når vi rammer maj og ophører med software-opdateringer for vores ældre generations produkter, vil de fortsat virke, præcis som de gør i dag. Vi lægger dem ikke på hylden, vi tvinger dem ikke til at blive forældede, og vi fjerner ikke noget. Mange af jer har investeret meget i jeres Sonos-systemer, og vi har tænkt os at respektere den investering, så længe det er muligt. Selvom ældre generations Sonos-produkter ikke får nye softwarefunktioner, vil vi fortsat foretage sikkerhedsopdateringer af dem og fjerne systemfejl, så længe det er muligt. Hvis vi løber ind i problemer, der berører den essentielle oplevelse, og hvis disse problemer ikke kan løses, vil vi tilbyde en alternativ løsning og informere brugerne om eventuelle ændringer i oplevelsen.
For det andet, vi har lyttet til jer vedrørende problemet med at ældre og moderne produkter ikke kan fungere sammen i jeres hjem. Vi arbejder på en løsning til at adskille dit system, sådan at moderne produkter arbejder sammen og får de nyeste funktioner, mens forældede produkter arbejder sammen og fortsætter på deres nuværende niveau. Vi er ved at færdiggøre denne plan, og vi deler mere med jer i de kommende uger.
Selvom vi har planlagt en masse gode produkter og funktioner, så ønsker vi også, at vores kunder opgraderer til de nyeste og bedste produkter, når de er begejstrede over, hvad nye produkter kan tilbyde, og ikke fordi de føler sig tvunget til det. Det er tanken bag det opgraderingsprogram, som vi lancerede til vores loyale kunder.
Tak fordi du er kunde hos Sonos. Tak fordi I tog jer tid til at give os feedback. Jeg håber, at I vil tilgive os for vores fejltagelse og lade os genetablere jeres tillid til os. Uden jer ville Sonos ikke eksistere, og vi vil arbejde hårdere end nogensinde før på at gøre os fortjente til jeres loyalitet, hver eneste dag.