Alfa Laval åbner unges øjne for en fremtid med teknologi
For tredje år i træk bakker Alfa Laval op om kampagnedagen Science Day, hvor unge onsdag den 4. oktober får muligheden for at få et lærerigt indblik i, hvad en uddannelse inden for de naturvidenskabelige og tekniske fag kan føre med sig af spændende jobmuligheder.
Endnu flere børn og unge skal få øjnene op for de massevis af spændende muligheder, en uddannelse og karriere inden for de naturvidenskabelige og teknologiske fag kan føre med sig. Derfor byder Alfa Laval i Aalborg, Kolding, Nakskov og Søborg onsdag den 4. oktober velkommen til i alt 140 deltagere fra forskellige skoler, hvor de blandt andet skal høre mere om Alfa Lavals arbejde med produktudvikling til bryggerisystemer, hygiejneindustrien og den maritime industri.
– Vi tror på, at mødet med vores medarbejdere, som hver dag bruger naturvidenskaben og teknologien i deres arbejde med at udvikle udstyr, som bruges i produktionen af fx drikkevarer og kosmetik, kan være med til at illustrere, hvordan fagene kan bruges i praksis – og forhåbentlig er det med til at vække interessen for at udforske dem yderligere. Vi glæder os derfor rigtig meget til at tage imod de mange unge i alle fire byer, siger Regitze Stenholt Skytte Jørgensen, Talent Acquisition Coordinator hos Alfa Laval.
Science Day er en årlig, landsdækkende kampagnedag, hvor virksomheder, organisationer og uddannelsesinstitutioner over hele landet inviterer elever fra grundskoler og gymnasier inden for til at arbejde med praktiske og virkelighedsnære aktiviteter inden for STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
– Der mangler diversitet på STEM-uddannelser og -virksomheder, og det gælder særligt i kønsfordelingen, hvor kvinder er underrepræsenterede. Til Science Day møder eleverne medarbejdere, forskere eller studerende, de kan spejle sig i, og de får et konkret og praktisk indblik i deres fag. Det gør en enorm forskel, når så mange arrangører bakker op om at skabe mere diversitet ved at åbne dørene og vise de spændende muligheder med en fremtid inden for teknologi og naturvidenskab, siger Maiken Lykke Lolck, der er direktør og ekspert i piger og STEM fra Naturvidenskabernes Hus.
I 2023 har kampagnen ændret navn fra Girls’ Day in Science til Science Day for at styrke mangfoldighed inden for de tekniske og naturvidenskabelige fag. Der er stadig udfordringer med et kønsopdelt uddannelsesvalg og arbejdsmarked, men nu udvides fokus til også at omfatte diversitet inden for etnicitet, religion og kultur i både uddannelse og på arbejdsmarkedet. Målet er at inspirere flere til en fremtid inden for teknologi og naturvidenskab.
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Regitze Stenholt Skytte Jørgensen
Talent Acquisition Coordinator
Alfa Laval A/S
Mobil : +45 2282 9008
E-mail : regitzestenholtskytte.jorgensen@alfalaval.com
Maria Stalarm
Head of Marketing & Communication
Alfa Laval Nordic A/S
Mobil: +45 2844 8658
E-mail: maria.stalarm@alfalaval.com