Når man har en virksomhed, som har en webshop, så ønsker man naturligvis at få kunder,
så der kan komme gang i salget, af ens produkter. Nogle gange kan man blive
nødt til at ændre noget, for at få flere kunder. Det kan også være svært at
vide, hvilken måde, der er mest effektiv til at skaffe nye kunder på. Man kan
derfor eventuelt bruge konverteringsoptimering. Guide til konverteringsoptimering i
2023 er noget, som du kan læse mere om på nettet. Herunder kommer der også lidt om, hvordan
konverteringsoptimering fungerer.
Hvad går konverteringsoptimering ud på?
Hvis du sidder og tænker, hvad er konverteringsoptimering? Så er det en metode, hvor du
kan undersøge og blive klogere på, hvordan du får de besøgende på din
hjemmeside, til at blive kunder. Inden for marketingverdenen betyder det at
konvertere, at man har fået en besøgende på hjemmesiden til at lave handling,
for eksempel at købe noget eller at tilmelde sig, et nyhedsbrev. Der findes
både bløde konverteringer og hårde konverteringer. En blød konvertering kan
være, at den besøgende har tilmeldt sig et nyhedsbrev. En hård konvertering kan
være køb af et produkt. En blød konvertering har mere fokus på at vække en
interesse hos den besøgende, hvorimod en hård konvertering har fokus på noget
økonomisk.
Lav en handlingsplan
Når du skal konverteringsoptimere din webshop, så er det en god ide at lave en
handlingsplan, der passer til din webshop. Først og fremmest skal du finde ud
af, hvad du vil konverteringsoptimere, derefter kan du lave en handlingsplan.
En handlingsplan kan for eksempel indeholde hypoteser, der kan testes og
analyser af data, ud fra de valgte test. Når du har været igennem din
handlingsplan, kan tilføje ændringerne på din webshop, så du kan få flere
besøgende, til at blive kunder.