I en tid hvor flere børn bevæger sig mindre, er der mere end nogensinde før brug for initiativer, der fremmer fysisk aktivitet. I forbindelse med European Week of Sport, der afholdes den 23.-30. september, slår Leo’s Legeland et slag for børns sundhed og velvære ved at forlænge det populære koncept Sports Day.
Den europæiske sportsuge, som EU står bag, skal fremme vigtigheden af bevægelse for mennesker i alle aldre. I tråd med det udvider Leo’s Legeland deres koncept med Sports Day fra at gælde en dag om ugen til at gælde alle hverdage i uge 39. Det giver børn og deres familier bedre mulighed for at deltage i leg og bevægelse til en lavere pris.
”Fysisk aktivitet er en grundlæggende del af børns udvikling, både fysisk og mentalt. Ved at deltage i European Week of Sport håber vi på, at give flere børn mulighed for at bevæge sig,” siger Joakim Gunler, administrerende direktør hos Leo’s Legeland.
Rapporter om børns faldende aktivitetsniveau er blevet mere almindelige, og folkesundhedseksperter advarer om de langsigtede sundhedsmæssige konsekvenser, både fysisk og mentalt. Leo’s Legeland håber gennem deres initiativ under sportsugen på at øge bevidstheden om vigtigheden af bevægelse og give flere familier adgang til aktive og legende fællesskaber.
”Vi ser leg og bevægelse som en vigtig del af børns sundhed og velvære, og vi ønsker derfor at give børn mulighed for at være aktive på en sjov og tryg måde. Ved at deltage i European Week of Sport vil vi sætte fokus på dette vigtige emne,” fortsætter Joakim Gunler.
Leo’s Legeland fortsætter deres arbejde med at fremme børns sundhed og fysiske aktivitet uden for European Week of Sport. Hver onsdag tilbyder Leo’s Legeland Toddler Day, hvor børn under to år og deres forældre får gratis adgang til alle legelande for at give flere børn mulighed for at lege og bevæge sig.
Læs mere om Leo’s Sports Days her: https://www.leoslegeland.dk/leos-family/tilbud/sports-days
Om Leo’s Legeland Leo’s Legeland er Nordens mest populære legelandskæde med 67 faciliteter (27 i Sverige, 9 i Norge, 6 i Danmark, 22 i Finland og 3 i Tyskland). Virksomheden er grundlagt i 2006 ud fra ønsket om at skabe et mødested for familier med fokus på leg og bevægelse. Det er mere relevant end nogensinde før, da rapporter fra WHO viser, at børn i dag bevæger sig for lidt. Virksomhedens succes er baseret på et stærkt koncept med leg, sjov og bevægelse for hele familien, hvor sikkerhed, renlighed og service er i højsædet. Leo’s Legeland er en del af den samme koncern som den finske legepladskæde HopLop. |