AALBORG: Da Marlene Riedmann startede som ny butikschef i CrossEyes i Aalborg, havde hun fra starten en idé: Hun ville samle de små, lokale butikker, der selv designer deres egne produkter, og fejre dem:
”Jeg synes, at vores dejlige by og de dygtige ildsjæle, som findes her, fortjener et event – på tværs af beliggenheder i byen og på tværs af brancher. I fællesskab kan vi vise, at detailbranchen holder sammen i Aalborg, og at vi vil løfte i flok for at kunne give vores kunder en positiv og inspirerende oplevelse,” fortæller Marlene om idéen bag livsstilsmessen.
Marlene Riedmann har en baggrund inden for guldsmedbranchen, og har hele sit liv arbejdet i Aalborg og Nørresundby. Hun har tidligere boet i Aalborg centrum, og bor nu i Hasseris med sin familie. I februar i år startede hun som butikschef i CrossEyes i Nørregade, da hun, med sine egne ord, ”havde lyst og mulighed for et karriereskift”.
”Optikbranchen har på mange måder flere ligheder med smykkebranchen – det handler om det personlige salg og gode kunderelationer. Den energi, der kommer af det tætte og personlige salg, er det, der driver mig,” siger Marlene om sit skifte fra smykker til briller.
Og så er der altså livsstilsmessen, der har vokset sig noget større, end den oprindelige tanke var:
”Det er allerede en succes for mig, da opbakningen har været overraskende stor. Det bevidner om, at lysten og behovet for at samle folk virkelig er der,” siger Marlene og fortæller videre:
”Jeg har været lidt selektiv og håndplukket nogle af de bedste nichebutikker inden for hver sin branche og med fokus på design, æstetik og kreativitet. Mit ønske er at samle alle gode energier til en aften, hvor fokus er på visuel nydelse med det bedste af det bedste, Aalborgs specialbutikker har at tilbyde,” slutter Marlene.
Kilde: CrossEyes