– Vil have flere børn i bevægelse
Leo’s Legeland sænker priserne for alle børn i Danmark og introducerer et nyt koncept med rabat den sidste åbningstime. De lavere priser skal få flere børn i bevægelse og er en reaktion på stigende omkostninger for børnefamilier.
”Børnene er vores vigtigste gæster. Derfor sænker vi prisen for børn og hæver den for voksne. De gør det billigere for størstedelen af vores besøgende, da de fleste voksne tager flere børn med. Vi ved, at mange familier kæmper økonomisk på grund af inflationen, og vi vil derfor gerne give dem en hjælpende hånd,” siger Gabriel Bergqvist, Markedschef hos Leo’s Legeland.
For at gøre børnefødselsdage billigere har Leo’s Legeland sænket priserne på alle fødselsdagspakker. Derudover er der lanceret et nyt koncept med rabatter den sidste time før lukning.
“I løbet af tre timer hos Leo’s Legeland går et barn cirka 11.600 skridt, svarende til syv kilometer, så det er virkelig noget, der har en effekt. Vi vil gerne have flere børn i bevægelse, særligt efter corona. Hos os får børnene ikke kun lov til at lege, men de træner også deres motorik og har det sjovt samtidig,” siger Gabriel Bergqvist.
“Vi ser det som en positiv forandring, som forhåbentlig åbner op for at flere børn og familier kan dele glæden og eventyret sammen hos Leo’s Legeland,” siger Gabriel Bergqvist.
Hvert år besøger cirka 200.000 danske børn et af Leo’s Legelands fem centre i Danmark.
Nye priser for Leo’s Legeland i Danmark: Entré for børn, 3 timers leg: fra 109 kr. Entré for voksne, 3 timers leg: fra 45 kr. Entré den sidste time før lukning: 99 kr. pr. barn, 29 kr. pr. voksen Fødselsdagsfest: 199 kr. pr. barn |
Om Leo’s Legeland Leo’s Legeland er Nordens mest populære legelandskæde med 67 faciliteter (27 i Sverige, 9 i Norge, 5 i Danmark, 24 i Finland og 2 i Tyskland). Virksomheden er grundlagt i 2006 ud fra ønsket om at skabe et mødested for familier med fokus på leg og bevægelse. Det er mere relevant end nogensinde før, da rapporter fra WHO viser, at børn i dag bevæger sig for lidt. Virksomhedens succes er baseret på et stærkt koncept med leg, sjov og bevægelse for hele familien, hvor sikkerhed, renlighed og service er i højsædet. Leo’s Legeland er en del af den samme koncern som den finske legepladskæde HopLop. |
For yderligere information
Gabriel Bergqvist, CMO, Leo’s Group, gabriel.bergqvist@leoslekland.se, +46736812760
Martin Sommerlund, Regionchef for Leo’s Legeland Danmark, martin.sommerlund@leoslegeland.dk