CBRE Intego, som er en af landets største leverandører af tekniske serviceydelser, kommer fremadrettet til at hedde CBRE Teknisk servicepartner. Det sker som et resultat af opkøbet med CBRE, der er en del af verdens største udbyder af komplette løsninger inden for facilities management, og som har store vækstambitioner for det danske marked de kommende år.
CBRE Teknisk servicepartner bliver fremadrettet navnet for det hidtidige CBRE Intego. Navneskiftet sker i naturlig forlængelse af, at det daværende Intego tilbage i 2021 blev opkøbt af CBRE, der er en del af verdens største udbyder af komplette løsninger inden for facilities management.
CBRE Teknisk servicepartner bliver således via sine tekniske løsninger inden for el, automation og mekanik til industri, erhverv og infrastruktur et nyt forretningsben i CBREs danske setup.
Nu sender vi Intego-navnet på pension. Det har vi ikke haft så travlt med, da det har været vigtigt at vise både til vores medarbejdere og markedet, at vi bevarer grundkernen i virksomheden. Derfor bibeholder vi Integos gamle tagline ’Teknisk servicepartner’ som en del af navnet for forretningsenheden for at fremhæve vores tekniske kompetencer, og samtidig udnytter vi den genkendelig, vi har opbygget i markedet, hvor Intego har oparbejdet en position som en af Danmarks foretrukne leverandører af tekniske serviceydelser, fortæller adm. direktør i CBRE Teknisk servicepartner Jens Frost Mikkelsen.
Medarbejderdrevet integration
Navneskiftet er kulminationen på en integrationsproces, der blev igangsat ved opkøbet i 2021, og hvor Intego i første omgang skiftede navn til CBRE Intego for at markere, at integrationen var i gang – og netop integrationen har i høj grad været medarbejderdrevet, fortæller adm. direktør i CBRE GWS Michael Rusborg:
Det var vigtigt for os at involvere medarbejderne helt fra begyndelsen, og vi nedsatte derfor en projektgruppe med repræsentanter fra begge sider af forretningen. Medarbejderne blev sat sammen i par og fik ansvaret for et integrationsspor inden for deres fagområde. Det var fx IT, HR, Marketing, Salg, Indkøb, og Økonomi. Hvert spor fik til opgave at afdække forskelle og mulige synergier samt at lave en plan for, hvordan disse kunne integreres.
Michael Rusborg siger supplerende, at det har været et afgørende fokusområde, at integrationen ikke har måttet forstyrre den daglige drift og dermed samarbejdet med kunderne.
Vil fordoble milliardomsætning på fire år
Med integrationen får CBRE dels styrket sit geografiske fodaftryk i Danmark via CBRE Teknisk servicepartners 17 afdelinger på tværs af landet, og dels udvidet virksomhedens servicepalette, hvilket gør det muligt for kunderne, der blandt andre tæller Siemens Gamesa, Ørsted, COOP, Danish Crown og Arla, at samle endnu flere servicebehov ved én leverandør.
Integrationen har allerede vist et stort vækstpotentiale. Ved opkøbet i 2021 havde Intego en omsætning på 738 millioner kroner og beskæftigede 850 ansatte. Siden er virksomheden vokset til flere end 1.000 medarbejder og forventes at runde en milliard i omsætning i 2022, svarende til en organisk vækst på mere end 25 procent sammenlignet med 2021.
Når vi kigger på Danmark, ser vi et marked, der er modent til at tage næste skridt mod mere outsourcing af serviceopgaver relateret til facilities management. Med vores fælles kompetencer, hvor vi på den ene side kan levere alle de tekniske ydelser, og på den anden side kan tilbyde databaseret viden og rådgivning, står vi stærkt. Det højner det strategiske niveau i vores leverancer, ligesom vi nu i endnu højere grad kan tilbyde kunder mere langsigtet planlægning af fx investeringer, siger Michael Rusborg.
CBRE i Danmark, der i alt tæller 1400 medarbejdere fordelt på 19 afdelinger, har en ambitiøs vækststrategi med en målsætning om på fire år at fordoble omsætningen, der for 2022 ventes at blive knap 1,4 milliarder kroner, hvilket kommer til at nødvendiggøre betydelige investeringer i ny teknologi, digitale systemer og ikke mindst rekruttering.
Kilde: CBRE Teknisk Servicepartner