I dag er Influencer marketing det helt store. Det er det alle taler om, og er du bare lidt på de sociale medier, så har du nok stødt på en enkelt influencer eller to. Influencer marketing er en form for marketing der tager udgangspunkt i store personligheder på sociale medier. Fokuserer vi på Instagram, er det dem med rigtig mange følgere og en stor interaktion med følgerne. Disse influencere fungerer som den moderne reklamesøjle. De er en troværdig person som anbefaler produkter eller oplevelser til sine følgere som en form for reklame. I 2019 er det den helt store form for markedsføring – men hvem er så nogle af Danmarks største influencere?
Sofie Linde @sofielinde1
Sofie Linde er en af de største personligheder i Danmark. Hun er kendt fra børnetv og ikke mindst som vært på X-Factor. Men Sofie Linde er meget mere end det. Hun er mor, kæreste, forfatter og har intet mindre end 462.000 følgere på Instagram. Her tager hun sine følgere bag facaden. Hun viser sit sande jeg, om det er i fuld makeup eller udkørt sovende på sofaen. Hun er sjov, hun er spændende og hun er en danskerne kan lide og kan relatere til. Derfor har hun også en enormt høj interaktion på Instagram, hvor hun ofte får solide 60.000 likes for et billede.
Anders Søby Hemmingsen @andershemmingsendk
Anders Hemmingsen er en journalist og influencer med mere end 820.000 følgere. På sin Instagram deler han sjove, mærkelige og morsomme billeder og videoer tilsendt af danske følgere. Anders Hemmingsen deler billeder alle kan more sig over og relatere til. Derfor får han også mellem 60.000 og 100.000 likes for et billede. Det gør ham til en kæmpe influencer med høj interaktion og ikke mindst høj fanbase som ser hans reklamer.
Stephanie Karma @geggo
Geggo kender vi fra Familien på Bryggen. Hun er datter af Linse Kessler, realitystjerne og ikke mindst influencer med mere end 535.000 følgere på Instagram. Her tager hun sine følgere med på ferie, til bryllup, med i køkkenet eller viser, at man godt kan være en fantastisk mor og businesswoman på én og samme tid. Derfor kan hun også få omkring 140.000 likes, når hun deler et bryllupsbillede.
Kristine Sloth @kristiinesloth
Kristine Sloth er allermest kendt som Youtuber, men har også i dag mere end 365.000 følgere på Instagram. Hun viser, hvordan det er at være ung, og er ikke bleg for at tage store emner op. Derfor snakker hun også om ensomhed, religion, sygdom og meget mere. Af den årsag får hun snildt mere end 20.000 likes på et billede og ikke mindst et væld af kommentarer fra sine følgere.
Instagram er et perfekt medie for influencermarketing. Det er et sted, hvor der kan deles billeder og videoer der kan inspirere og give tips og tricks til folk. Af denne årsag virker reklame heller ikke særligt tydeligt men meget troværdigt, når en person som Geggo fortæller om sine yndlingspopcorn – selvom hun bliver betalt for det. Én ting er sikkert: influencermarketing er kommet for at blive.
Kilde: hey mate 365