Selvom der netop har været ferietid er der skruet gevaldigt op for tempoet hos marketingbureauet Green.Click. Med den nye strategi “Outstanding People”, hvor alle medarbejdere skal være eksperter, kommer der nu også nye kræfter til i form af en ny erfaren kommerciel direktør.
Over de seneste år har Green.Click været gennem en større transformation. Faktisk er virksomhedens kundefokus vendt fra mindre enkeltmandsvirksomheder til mellemstore og store virksomheder på få år. Det har betydet et mindre fald i antallet af kunder, men det har været fuldt overlagt fra ledelsens side. For i stedet for at hjælpe mange små virksomheder med deres online markedsføring servicerer Green.Click nu større kunder som fx Biltema, Merrild og Bygma.
Det er også her nyansættelsen af kommerciel direktør Thomas Olsen kommer ind i billedet. Thomas kommer fra en stilling som bureaudirektør hos Johnsen Creative Agency, som er et reklame- og webbureau. “Thomas har 7 års erfaring fra Johnsen og i alt 20 års erfaring fra branchen. Så det er i den grad kompetente kræfter, der bliver tilføjet til virksomheden”, udtaler Green.Clicks CEO, Jan Nygaard.
Den nye kommercielle direktør kommer med en bred viden inden for mediebranchen, og ser nu frem til at specialisere sig yderligere på online fronten. I den forbindelse udtaler han: “Jeg har stor respekt og anerkendelse for mine nye kolleger og kompetencerne i Green.Click og glæder mig meget til, at vi sammen kan udvikle virksomheden.”
Viden, ordentlighed og high fives
Den nye kommercielle direktør kommer blandt andet til at implementere den nye strategi “Outstanding People”, som overordnet går ud på at gøre Green.Click kendt som et professionelt videnshus inden for online markedsføring. Her er et helt konkret tiltag Green.Clicks kommende marketingevent “Outstanding People”, hvor de deler deres viden om markedsføring med ledere og marketingansvarlige fra større virksomheder. Eventet foregår i Green.Clicks lokaler d. 4. september 2019.
“På et tidligt tidspunkt i Green.Clicks historie, troede vi, at vi skulle være de største.”, forklarer Jan Nygaard og fortsætter: “ …vi er vokset med opgaven, og har fundet ud af, at vi langt hellere vil være de bedste. Det går i tråd med vores nye strategi, hvor vi gerne vil uddanne vores kunder og dele ud af vores viden”. Han understreger desuden, at et større fokus på de enkelte store kunder, har været en virkelig succesfuld strategi. Og der bliver derfor også fortsat stort fokus på at løfte den online markedsføring for virksomhedens store kunder.
Sparringspartner frem for leverandør
Holdningen hos Green.Click er, at teknologien skal arbejde for kunderne, så de også nemt bliver i stand til at afrapportere resultaterne tilbage til resten af deres egen organisation. Det frigiver tid fra den marketingansvarlige, som i stedet kan bruge sine ressourcer på at forbedre resultaterne i samarbejdet med Green.Click. Derfor har Green.Click også udarbejdet eget crm-system samt rapporteringssystem, så al data kan bruges til hele tiden at optimere kundernes markedsføring.
Green.Click er et online marketing bureau, som skaber resultater for kunderne via Google, Facebook og LinkedIn. Virksomheden er Google Premier Partner og har hovedkontor i Aalborg samt afdelinger i Italien og Bulgarien, hvorfra de i alt 60 medarbejdere hjælper virksomheder med at skabe resultater via online markedsføring.
For mere information kontakt:
Partner og CEO Jan Nygaard på mobil 27733030 eller jan@greenclick.dk
FAKTA OM GREEN.CLICK:
- Click startede i december 2009
- Medarbejderne er certificerede i annoncering med Google Ads Display, Mobile, Search, Video og Shopping
- Click hjælper virksomheder med markedsføring på Google, LinkedIn og Facebook
- Afdelinger i Bulgarien og Italien
- Årsregnskabet for Click Aalborg 2018 gav overskud på 2.1 mio. kr. efter skat
- 30 medarbejdere i Aalborg
- Outstanding People er en strategi om at Click skal være videnshus, løfte i flok og stå for ordentlighed