Et markant og målrettet fokus på det tyske marked resulterer i, at SACKit nu kan kalde Tyskland for sit største marked – i hvert fald når det kommer til udendørs møbler. Salget af outdoor-kollektionen til Tyskland stiger lodret og har år til dato omsat for 90 % mere end i samme periode sidste år.
Sommervejret indfinder sig stille og roligt, og det betyder at udendørsarealerne skal klargøres. Det har sat skub i SACKits eksport af sin outdoor-kollektion. Ordrerne tikker ind fra flere europæiske lande, og særligt i Tyskland er de udendørs loungemøbler populære blandt de tyske forbrugere. Hele sidste års salg af outdoor-kollektionen til det tyske marked er allerede nået i år, og for første gang overhaler det tyske marked det danske.
Vi har haft stort fokus på at øge brandkendskabet til SACKit i Tyskland, og nu mærker vi virkelig, at det tyske marked rykker med hastige skridt. Indtil videre omsætter outdoor-kollektionen for mere på det tyske marked i forhold til det danske marked. Samlet set sælger vi omkring 30 % mere på outdoor i Tyskland, end vi gør i Danmark, fortæller Kristoffer Glerup, der er direktør og stifter af SACKit.
Generelt oplever SACKit en stigende interesse fra udlandet. Derfor har SACKit udvidet sin kundeservice til 07:00-23:00 på alle ugens dage.
Vi begynder også at få flere ordrer fra eksempelvis Spanien og Italien, så vi skal være klar, når vores kunder er på webshoppen – og med et stigende antal udenlandske kunder er det afgørende at styrke vores kundeservice. Når man ikke kender brandet, så er det rart at opleve, at der er levende mennesker bag skærmen og ved telefonen klar til at hjælpe dig, siger Kristoffer Glerup.
Klassikere og nyt sortiment boomer
Gennemgående har salget af SACKit outdoor-kollektion været mere end godkendt i år. Salget i år overgår allerede hele sidste års salg med 25 %. Det skyldes især, at SACKits outdoor- klassikere fastholder den store popularitet i Danmark samtidig med, at kendskabet til designvirksomheden vokser eksponentielt i udlandet.
Vores hængekøjer var et kæmpe hit sidste år, og det fortsætter i 2022. Vi har solgt næsten 25 % flere hængekøjer sammenlignet med samme periode sidste år. Samtidig buldrer vores outdoor-sækkestole fortsat derudad, og i maj har vi i gennemsnit solgt 60 om dagen. Det afspejler virkelig vores indsats for at gøre flere markeder interesserede i vores outdoor-kollektion, fortæller Kristoffer Glerup.
Det er ikke kun hængekøjerne og sækkestolene, der boomer. Sidste års lancering af en komplet lounge-kollektion fik aldrig vind i sejlene på grund af leveringsproblemer. Det resulterede i, at salget af de nyeste outdoor-sofaer ikke fik den start, som SACKit havde håbet på. I år tegner sig imidlertid et helt andet billede.
Vi lancerede vores Cobana Lounge-sofaer i maj sidste år, men de blev hurtigt udsolgt, og forsyningskrisen forhindrede os i at få nye hjem. Men i år sælger vi cirka 15 sofamoduler per dag, hvoraf størstedelen af ordrerne kommer fra Tyskland. Det er en vild udvikling, og det ser ud til at fortsætte over sommeren – hvis ikke det endda stiger, fortæller Kristoffer Glerup.
I alt har SACKits outdoor-kollektion omsat for tæt på 20 mio. kroner indtil videre i år, hvor det tyske marked tæller for 41 %. I 2021 omsatte virksomheden for over 90 mio. kroner.
Fakta om SACKit
SACKit udvikler og sælger livsstilsprodukter med hovedvægt på kvalitet, funktionalitet og dansk design, der skiller sig ud. Sortimentet omfatter blandt andet højtalere, trådløse opladere, høretelefoner, sækkestole, barstole, borde og loungestole samt en serie af udendørsmøbler.
Virksomheden er stiftet i Aalborg i 2012 af Kristoffer Glerup, der i dag ejer virksomheden sammen med Peter Terkelsen. SACKit omsætter årligt for et knap trecifret millionbeløb på 30 markeder verden over. 35 % af salget kommer fra eksport med Norge, Sverige, Finland og Tyskland som de vigtigste markeder. SACKit beskæftiger 26 medarbejdere. Læs mere på www.sackit.dk
Kilde: SACKit