En hjertestarter i jeres virksomhed kan redde liv
Det sker heldigvis kun meget sjældent, men et hjertestop kan faktisk forekomme når som helst og hvor som helst – helt ud af det blå. Det betyder, at det både kan ske derhjemme, i træningscenteret og på arbejdspladsen.
Heldigvis kan hjertestartere øge chancen markant, for at personen, der får et hjertestop, kan overleve. Af samme grund bør enhver virksomhed og arbejdsplads sørge for at have en hjertestarter og de nødvendige førstehjælpsmaterialer, der potentielt kan redde liv.
Hvordan fungerer en hjertestarter?
En hjertestarters funktion er, at den skal få hjertet til at slå igen i forbindelse med et hjertestop. Den vil udsende nogle elektriske stød, der kan få styr på det elektriske kaos, der finder sted under hjertestoppet, og derved vil hjertet igen kunne slå.
Det hjælper naturligvis ikke ret meget at have hjertestartere i virksomheden, hvis medarbejderne ikke ved, hvordan de skal bruge den, og hvis de heller ikke har styr på udøvelse af hjertelungeredning. Derfor kan du med fordel sørge for, at alle dine medarbejdere får et kursus i førstehjælp. På den måde vil alle kunne træde hurtigt til og tage ansvar, når uheldet er ude.
En tryg arbejdsplads
På en hvilken som helst arbejdsplads er det et must, at de ansatte trives og føler sig godt tilpasse og motiverede til at arbejde. Dine medarbejdere vil føle sig meget tryggere ved at møde op, når de ved, at deres kollegaer vil være i stand til at kunne udøve førstehjælp på dem, hvis det en dag skulle vise sig nødvendigt.
Du kan dermed forhøje trivslen blandt kollegaerne i virksomheden ved at have midlerne, der skal til for at udøve førstehjælp og hjertelungeredning.
Hvis du gerne vil blive klogere på, hvad der findes af hjertestartere og dukker til træning i hjertelungeredning, kan du med fordel læse mere og se, om du burde finde en løsning til din virksomhed.