Syv gange er KONXION blevet tildelt titlen ”Børsen Gazelle”, der gives til danske vækstkometer på baggrund af deres omsætningsudvikling. Nu kommer det næste trin opad, idet Aalborgvirksomheden bliver en del af et af landets førende digitale rådgivnings- og mediehuse med over 350 medarbejdere i Norden.
”Efter intense forhandlinger er vi meget tilfredse med, at vi nu kan tage et særdeles stort skridt i udviklingen af KONXION, idet vi er blevet en del af Søgemedier A/S, der indtil nu har haft kontorer i Aarhus og København. Vi matcher hinanden rigtig godt som ret unge og fremsynede virksomheder, for mens KONXION blev stiftet i 2003, er Søgemedier fem år yngre. Vores fokus er på analyse af menneskers digitale adfærd, kortlægning af morgendagens kunder og omsætning af data til løsninger i en verden, der er digital. Det passer fint til Søgemedier, der i dag hjælper flere end 8.000 virksomheder inden for rådgivning, søgemaskineoptimering, Google Ads, Facebook, webudvikling og webshops”, fortæller direktør Thomas Thomsen, KONXION.
Søgemedier har siden etableringen oplevet stærk vækst og har udviklet sig til en af landets ledende aktører på sit område. For et års tid siden var Søgemedier klar til næste fase i sin udvikling og tog i den forbindelse Adelis Equity Partners ind som majoritetsejer. Der er tale om en kapitalfond med fokus på investeringer i mellemstore virksomheder i Norden, omkring 1 mia. EUR under forvaltning og opkøb af cirka 60 virksomheder siden etableringen i 2012. De primære investorer i Adelis er pensionsfonde, livsforsikringsselskaber, fonde og stiftelser i Europa og Nordamerika.
”Det er med andre ord solide penge, der nu kommer til KONXION og sikrer os det bedst tænkelige udgangspunkt for fortsat udvikling”, siger Thomas Thomsen.
Også hos Allan Damborg, der er administrerende direktør hos Søgemedier, er der glæde over investeringen i Aalborg-virksomheden:
”Vi har gennem de seneste år etableret os som en stærk aktør i markedet. Den position blev styrket betydeligt, da Adelis valgte at investere i os. Og nu får vi yderligere kræfter ved at optage KONXION i familien. Det er ingen hemmelighed, at vi gennem nogen tid har haft et godt øje til den position, som Thomas Thomsen, kreativ direktør Lars Granat Jensen og KONXIONs stab har skabt. Så meget desto mere lykkeligt er det, at det nu er lykkedes at blive enige om, hvordan de to virksomheder kan udvikle sig sammen.”
KONXION opretholder den nuværende kontoradresse i Aalborg, ligesom det er planen, at alle medarbejdere fortsætter under den nye ejer. Man har også i fællesskab besluttet, at virksomheden skal videreføres under det eksisterende navn, der er et særdeles stærkt varemærke i branchen. Således viste en nylig analyse af, hvilke bureauer de studerende på videregående marketingrelaterede uddannelser helst vil arbejde på, at KONXION på landsplan indtager en delt førsteplads blandt de digitale bureauer.
”En ting er at være kendt blandt kunderne – noget andet at have et godt fodfæste, når det gælder tiltrækning af fremtidige medarbejdere. Det gælder ikke mindst for en virksomhed som vores, der arbejder med en medieudvikling, der ofte endnu ikke undervises i. Den position bliver næppe ligefrem ringere, når vi har Søgemedier og Adelis i ryggen – for nu at udtrykke det på nordjysk”, siger Thomas Thomsen.
Kilde: KONXION